Yli 70-vuotiaita suomalaisia on 800 000. Pandemian takia heitä on kehotettu välttämään fyysisiä lähikontakteja. Nyt rajoituksia ollaan lieventämässä, mutta ikääntyneille suositellaan yhä mahdollisuuksien mukaan lähikontaktien välttämistä, omaa harkintaa noudattaen. Pitkäaikainen eristys alleviivaa ongelmia, joita Suomessa on ollut jo ennen koronavirusta. Ikääntyneet ovat usein yksinäisiä ja liikkuvat terveyteensä nähden liian vähän.
Lukijalta
Mielipidekirjoitus