Lapin sairaaloissa ei näy runsashavaintoinen punkkivuosi potilaspiikkinä.
Kuva: Karoliina Marttala
Lapissa yksittäiset henkilöt ovat joutuneet sairaalahoitoon punkkien levittämien tautien vuoksi. Lapin hyvinvointialueen infektiolääkäri Antti Väänänen sanoo, että tautitapauksia on vielä niin vähän, että THL:n tartuntatautirekisteristä ei ole saatavilla kuin valtakunnalliset luvut.
Rekisterin mukaan aivokuumetapauksia on tähän mennessä todettu koko maassa 74 ja borrelioositapauksia 641.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut