Lapin suurimpien marjayritysten poimijoita ei nähdä tänä vuonna Lapissa ehkä ollenkaan.
Rovaniemeläinen Polarica, posiolainen Petri Lehtiniemi oy ja savukoskelainen Korvatunturin Marja kertovat kaikki, että heille poimitaan marjaa parhaillaan Lapin eteläpuolella.
Pohjoiseen poimijoita ei välttämättä tuoda. Syy on kehno marjasato. Hillaa teollisuus ei saanut Lapista juuri ollenkaan, eikä mustikkakaan näytä pärjäävän eteläisemmän Suomen tarjonnalle.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut