Ky­syim­me: Saako työ­suh­tees­sa oleva poimija kerätä marjat yk­si­tyi­sil­tä mailta ilman lupaa?

Luonnonmarjoja voi poimia jokaisenoikeuksien nojalla. Oikeuksista nauttimiseen ei tarvita maanomistajan lupaa eikä niistä tarvitse maksaa.
Luonnonmarjoja voi poimia jokaisenoikeuksien nojalla. Oikeuksista nauttimiseen ei tarvita maanomistajan lupaa eikä niistä tarvitse maksaa.
Kuva: Risto Pikkupeura

Lapin Kansan lukija soitti toimitukseen ja kysyi marjanpoiminnasta.

Lukijaa mietitytti se, voiko marja-alan yritykseen työsuhteessa oleva poimija edelleen poimia luonnonmarjoja yrityksille yksityisen henkilön omistamilta mailta ilman maanomistajan lupaa vai tarvitseeko hän siihen luvan.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä