Kätilöiden työ on muuttunut sen jälkeen, kun Länsi-Pohjan sairaalasta lopetettiin synnytykset vuonna 2024. Kuvassa kätilö Tuuli Salo hoitamassa synnyttäjää, etualalla kollega Heli Ylivirta puhuu puhelimessa anestesialääkärin kanssa.
Kuva: Jussi Leinonen
Länsi-Pohjan sairaalan äitiys- ja naistentautien poliklinikka on saanut Kätilöliiton valtakunnallisen palkinnon kätilöpoliklinikkatoiminnan kehittämisestä ja kätilöiden osaamisen hyödyntämisestä.
– Kätilöiden työnkuvaa on uudistettu itsenäisillä kätilövastaanotoilla ja samalla on kehitetty potilaiden hoitopolkuja, Kätilöliiton puheenjohtaja Päivi Oinonen toteaa tiedotteessa kehittämiskilpailun palkintoperusteluissa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut