Ki­vi­jal­ka­kau­pat pitävät pin­tan­sa kovassa ki­sas­sa: Riskejä ei oteta omis­tus­ti­lois­ta, vaan mennään toi­sel­le vuok­ra­lai­sek­si

Yrittäjät uskovat asiakkaiden haluavan henkilökohtaista palvelua. Liiketilojen seiniin ei haluta sijoittaa, vaan mennään mieluummin vuokralle.

Luulajasta Ouluun tyttöjen viikonvaihdereissuun matkalla olleet Kirsi Vänttäjä ja Katja Härkönen huomasivat sopivat helmet näyteikkunasta. Asukeitaan kauppias Elina Kähkönen pitää liikkeen sijaintia ykkösasiana.
Luulajasta Ouluun tyttöjen viikonvaihdereissuun matkalla olleet Kirsi Vänttäjä ja Katja Härkönen huomasivat sopivat helmet näyteikkunasta. Asukeitaan kauppias Elina Kähkönen pitää liikkeen sijaintia ykkösasiana.
Kuva: Sari Pelttari-Heikka

Kivijalkakauppa on viime vuodet elänyt tiukasti verkkokaupan ja markettien puristuksessa.

Kodinkonekauppaa kolme vuosikymmentä tehnyt Jukka-Pekka Leiviskä ei näe kivijalkakaupan olevan tiensä päässä, vaan tarttuu uuteen haasteeseen.