Ylitornion kunnanvaltuustoa johtaa alkaneen vaalikauden keskustan Jorma Törmänen. Valtuuston 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Ylitornion parhaaksi ryhmän Tommi Knuuti ja 2. varapuheenjohtajaksi valittiin keskustan Reeta Laitinen.
Kunnanhallituksen puheenjohtajuus jaettiin kahden vuoden kausiksi. Keskustan Tuomas Sandqvist (varajäsen Ville Impiö) on puheenjohtaja 31.5.2027 saakka ja hänen jälkeen puheenjohtajuuden ottaa vaalien äänikuningatar keskustan Sirpa Uusimaa (Juha Joona).