Kemin kaupungin tietohallinnon työntekijät työskentelevät Valtakadun Tietotalossa, joka sijaitsee lähellä kaupungintaloa.
Kuva: Jussi Saarela
Kemin kaupunki ulkoistaa tietohallintopalvelunsa (ICT) kokonaan. Kaupunginhallitus päätti asiasta maanantain kokouksessaan.
Kaupunki hankkii ICT-palvelunsa Kuntien Tiera Oy:ltä 1. toukokuuta alkaen viiden vuoden määräaikaisella sopimuksella. Sen jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi vuoden irtisanomisajalla.
Kemi tuottaa itse tällä hetkellä pääosan tietohallintopalveluistaan.