Kemi lak­kaut­taa toisen ra­ken­nus­tar­kas­ta­jan viran, vaikka työt eivät ole vä­hen­ty­neet – "Mi­nul­ta ei ky­syt­ty", sanoo johtava ra­ken­nus­tar­kas­ta­ja

Päätöstä perustellaan rakennuslupien kokonaismäärän vähentymisellä, toiminnan tehostamisella ja kaupungin kassaan kertyvillä säästöillä.

Kemissä on rakennuslupamäärä vähentynyt, mutta tavallisuudesta poikkeavat luvat työllistävät valvontaa.
Kemissä on rakennuslupamäärä vähentynyt, mutta tavallisuudesta poikkeavat luvat työllistävät valvontaa.
Kuva: Karoliina Marttala

Kemi lakkauttaa toisen rakennustarkastajan viran. Maanantaina kokoontunut kaupunginhallitus päätti asiasta kaupunginjohtaja Matti Ruotsalaisen esityksen pohjalta.

Toisena rakennustarkastaja työskennellyt Virpi Mäki-Iso siirretään tilapalvelupäällikön vakituiseen virkaan ensi vuoden alusta alkaen.

Päätöstä perustellaan rakennuslupien kokonaismäärän vähentymisellä, toiminnan tehostamisella ja kaupungin kassaan kertyvillä säästöillä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä