Kemissä on rakennuslupamäärä vähentynyt, mutta tavallisuudesta poikkeavat luvat työllistävät valvontaa.
Kuva: Karoliina Marttala
Kemi lakkauttaa toisen rakennustarkastajan viran. Maanantaina kokoontunut kaupunginhallitus päätti asiasta kaupunginjohtaja Matti Ruotsalaisen esityksen pohjalta.
Toisena rakennustarkastaja työskennellyt Virpi Mäki-Iso siirretään tilapalvelupäällikön vakituiseen virkaan ensi vuoden alusta alkaen.
Päätöstä perustellaan rakennuslupien kokonaismäärän vähentymisellä, toiminnan tehostamisella ja kaupungin kassaan kertyvillä säästöillä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut