Kaup­pa­kort­te­li Pekuri eva­kuoi­tiin Oulun kes­kus­tas­sa au­to­maat­ti­sen pa­lo­hä­ly­tyk­sen takia – "En osaa sanoa, mitä ta­pah­tui"

Silminnäkijähavaintojen mukaan rakennuksen katolta olisi noussut savua.

Pekuri evakuoitiin perjantai-iltana palohälytyksen vuoksi. Arkistokuva.
Pekuri evakuoitiin perjantai-iltana palohälytyksen vuoksi. Arkistokuva.
Kuva: Niina Hentilä

Oulun keskustassa sijaitsevassa kauppakortteli Pekurissa pärähtivät palohälyttimet soimaan perjantai-iltana noin kello kuuden aikaan.

Koko kauppakortteli tyhjennettiin asiakkaista. Silminnäkijähavaintojen mukaan rakennuksen katolta olisi noussut savua.

Oulu-Koillismaan pelastuslaitokselta kerrottiin, että kyseessä oli niin sanottu automaattihälytys.

Kauppakorttelissa palattiin hälytyksen jälkeen nopeasti kiinni normaaliin päiväjärjestykseen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä