Kaup­pa­kes­kus­pääl­lik­kö Hanne Martimo jätti Re­von­tu­len: "Kan­nat­taa lähteä sil­loin, kun on haus­kin­ta"

Kauppakeskus Revontulen päällikkönä monelle tutuksi tullut Hanne Martimo siirtyy Rovaniemen Väri ja Matto oy:n markkinointijohtajaksi.
Kauppakeskus Revontulen päällikkönä monelle tutuksi tullut Hanne Martimo siirtyy Rovaniemen Väri ja Matto oy:n markkinointijohtajaksi.
Kuva: Petri Teppo
Kauppakeskus Revontulenpäällikkö vaihtuu, sillä syksystä 2013 kauppakeskuspäällikkönä työskennellyt Hanne Martimo on jättänyt tehtävän.

Miksi ja mihin lähdet, Hanne Martimo?

– Kuten totesin Revontulen Facebook-päivityksessä, bileistä kannattaa lähteä silloin, kun on ihan hauskinta. Olen tykännyt työstäni todella paljon, mutta nyt on aika siirtyä tekemään jotain muuta. Aloitan torstaina työn Rovaniemen Väri ja Matto Oy:n markkinointijohtajana.

– Kauppakeskuksenkin kannalta on hyvä, että johto vaihtuu jäntevällä aikavälillä. Kaupallisen ympäristön täytyy luoda nahkansa aika ajoin. Uuden kauppakeskuspäällikön rekrytointi käynnistetään Revontulessa varmasti pian. Vt. kauppakeskuspäällikkönä toimii markkinointikoordinaattori Tiia Huikuri.

Mikä on ollut sinulle antoisinta kauppakeskuspäällikön työssä?

– Yhteisöllisyys ja mahdollisuus lähentää rovaniemeläisiä toisiinsa kaupallisen kiinteistön kautta. Olemme mielestäni päässeet parantamaan rovaniemeläisten hyvinvointia monella eri tavalla.

– Itselleni ehkä merkityksellisin on nuorisotila Poppari, joka on toiminut Revontulessa vuodesta 2017. Sieltä on jo eka satsi nuoria kasvanut ulos ja työelämään. Myös lapsiperheille suunnattu Repolaisen taukopaikka oli lajissaan Suomen ensimmäisiä tällaisessa kaupallisessa ympäristössä.

– Olemme myös mahdollistaneet erilaisten harrastusryhmien promootiotilaisuuksia ja jopa taidenäyttelyjä. Monelle yhteistyöpyynnölle olemme voineet sanoa, että ilman muuta lähdemme mukaan.

– Myös kaupallisten toimijoiden välinen yhteistyö on Rovaniemellä epätavallisen avointa ja laajaa. Täällä ymmärretään, että pahin kilpailija ei toimi seinän takana vaan nettikaupassa.

"Myös kaupallisten toimijoiden välinen yhteistyö on Rovaniemellä epätavallisen avointa ja laajaa. Täällä ymmärretään, että pahin kilpailija ei toimi seinän takana vaan nettikaupassa."
Millaisena näet kauppakeskusten tulevaisuuden Rovaniemellä?

– Uskon, että niiden merkitys erilaisten palveluiden alustana vain kasvaa. Kauppakeskusten palvelurakenne monipuolistuu, mikä on jo näkyvissä täällä Rovaniemelläkin.

– Kauppakeskusten yksi valtti tulevaisuudessa on, että ne pystyvät vastaamaan eettisen kuluttajan vaatimuksiin paremmin kuin kansainväliset verkkokaupat. Tätä näkökulmaa varmasti tuodaan jatkossa esille entistä enemmän.

– Verkkokaupasta tilatun tuotteen tuotanto- ja logistiikkaketju jää usein pimentoon, ja lisäksi verkkokauppojen ilmainen palautusmahdollisuus kannustaa pakettiralliin. Kauppakeskukset voivat kehittää sellaisia palvelumalleja, että ostoksia voi tehdä vastuullisesti.