Kainuun kaupunginvaltuusto valitsi uudeksi kaupunginjohtajaksi Terho Savolaisen. Virkavaali käytiin keskiviikkona 24. kesäkuuta.
Iisalmen elinkeinojohtajana työskentelevä Savolainen sai ensimmäisellä kierroksella suljetussa lippuäänestyksessä 30 ääntä. Rovaniemen kaupungin henkilöstö- ja hallintojohtaja Antti Määttä sai 20 ääntä. Yksi ääni annettiin Timo Haloselle. Koska Savolainen sai yli puolet annetuista äänistä, hänet valittiin kaupunginjohtajaksi jo ensimmäisellä äänestyskierroksella.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut