Vaalikone: Katso Lapin Kansan vaa­li­ko­nees­ta, kuka eh­dok­kais­ta on lä­him­pä­nä aja­tus­maail­maa­si

Podcast: Miksi edes kam­pan­joi­da, kun edus­kun­ta­paik­ka vaatisi ih­met­tä? Vie­raa­na Eemeli Kajula ja Elina Kuula

Kysely: Oletko kokenut tai to­dis­ta­nut häi­rin­tää ur­hei­lus­sa?

Mainos: Mitä enemmän tiedät sitä helpommin äänestät, tilaa tästä Lapin Kansa 2 kk 59,90 euroa

Tilaajille

Kah­vi­lois­sa viih­ty­vä Kiinan kes­ki­luok­ka vetää Valiota puo­leen­sa – kas­vi­poh­jais­ten juomien suosio kasvaa vauh­dil­la

Oddlygood-tuotteensa yhtiöittänyt Valio haluaa nopeuttaa tuoteperheensä kansainvälistymistä. Kasvipohjaisten tuotteiden maailmanlaajuista tuotteiden kysyntää lisää kuluttajien ilmastohuoli.

Kasvipohjaisten tuotteiden kansainvälinen kysyntä kasvaa ja tästä kasvusta suomalainen Valio haluaa saada siivunsa.

Yhtiö kertoi kuluneella viikolla yhtiöittävänsä kasvipohjaisten tuotteidensa liiketoiminnan. Jatkossa kasvipohjaisia tuotteita viedään kansainvälisille markkinoille Oddlygood Global oy -nimisen yhtiön kautta.

Yhtiön toimitusjohtajaksi valitun Niko Vuorenmaan mukaan kovinta kasvu on kasvipohjaisissa juomissa, joita käytetään kahvin kanssa.

– Markkinatasolla meidän kasvipohjaisten juomien ja tuotteiden kysyntä kasvaa kymmeniä prosenttia vuodessa. Euroopan tasolla kehityksen kärjessä ovat kahviin käytettävät juomat, hän sanoo.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.