Tähtijuttu: Lappi on Naton sol­mu­koh­ta, sanoo Ul­ko­po­liit­ti­sen ins­ti­tuu­tin johtaja Mika Aaltola

Kysely: Var­jos­taa­ko korona pik­ku­jou­lu­ja? Osal­lis­tu Lapin Kansan net­ti­ky­se­lyyn

Linnan juhlat: Saitko kutsun Linnan juh­liin? Il­mi­an­na itsesi tai tut­ta­va­si Lapin Kansan toi­mi­tuk­sel­le

Äänestys: Mikä on vuoden 2022 sy­käh­dyt­tä­vin lap­pi­lai­nen ur­hei­lu­ta­pah­tu­ma?

Tilaajille

Kah­vi­lois­sa viih­ty­vä Kiinan kes­ki­luok­ka vetää Valiota puo­leen­sa – kas­vi­poh­jais­ten juomien suosio kasvaa vauh­dil­la

Oddlygood-tuotteensa yhtiöittänyt Valio haluaa nopeuttaa tuoteperheensä kansainvälistymistä. Kasvipohjaisten tuotteiden maailmanlaajuista tuotteiden kysyntää lisää kuluttajien ilmastohuoli.

Kasvipohjaisten tuotteiden kansainvälinen kysyntä kasvaa ja tästä kasvusta suomalainen Valio haluaa saada siivunsa.

Yhtiö kertoi kuluneella viikolla yhtiöittävänsä kasvipohjaisten tuotteidensa liiketoiminnan. Jatkossa kasvipohjaisia tuotteita viedään kansainvälisille markkinoille Oddlygood Global oy -nimisen yhtiön kautta.

Yhtiön toimitusjohtajaksi valitun Niko Vuorenmaan mukaan kovinta kasvu on kasvipohjaisissa juomissa, joita käytetään kahvin kanssa.

– Markkinatasolla meidän kasvipohjaisten juomien ja tuotteiden kysyntä kasvaa kymmeniä prosenttia vuodessa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.