Mainos

K-Ci­ty­mar­ket Ro­va­nie­mi tekee mit­ta­van re­mon­tin – asiak­kaat saavat vai­kut­taa uu­dis­tuk­siin: ”Nyt saa kertoa toi­vei­ta!”

Rovaniemen Saarenkylässä on käynyt viime kuukausina melkoinen kuhina, kun K-Citymarketilla on ollut toukokuusta lähtien meneillään mittava remontti. Remontti tuo mukanaan entistä ehommat asiakastilat sekä valtavan laajennuksen, jonka myötä kaupan valikoima kasvaa entisestään.

Vornasten kauppiaisperhe tahtoo tehdä K-Citymarketista entistäkin enemmän asiakkaidensa ajan arvoisen kaupan. Valtava remontti tuo mukanaan mm. laajemman valikoiman ja viihtyisät asiakastilat.
Vornasten kauppiaisperhe tahtoo tehdä K-Citymarketista entistäkin enemmän asiakkaidensa ajan arvoisen kaupan. Valtava remontti tuo mukanaan mm. laajemman valikoiman ja viihtyisät asiakastilat.

K-Citymarket Rovaniemen pihaan ajaessa on selvää, että täällä on työmaa isolla kädellä meneillään. Sisätiloissa asiasta ei kuitenkaan kieli vielä mikään muu kuin keskeneräinen sisääntulo.

– Remontti alkaa näkyä myymälän sisällä vasta ensi vuoden puolella. Tällä hetkellä ovat käynnissä laajennusosan työt sekä sisäänkäynnin uusiminen, kauppias Jukka Vornanen valottaa.

Viime keväänä startanneen remontin on tarkoitus kestää noin vuoden. Pian ollaan puolivälin paikkeilla. Joulun ajaksi remonttipuuhat rauhoitetaan, jotta asiakkaat pääsevät shoppailemaan huoletta – kenenkään ei tarvitse väistellä joulukiireen keskellä tilapäisratkaisuja tai koettaa keksiä, mihin jonkin tuotteen hyllypaikka on siirtynyt.

Asiakkaille on silti vielä pieni mysteeri, mitä kaikkea remontissa oikeastaan tapahtuu.

– Kyseessä on erittäin kokonaisvaltainen uudistus. Elintarvikepuolelle saadaan noin 1300 m² lisää tilaa, kylmälaitteet vaihdetaan energiatehokkaampiin, myymälän kalusteet päivitetään, kiinteistötekniikka uusitaan, kassalinjasto uudistuu, asiakastiloihin tulee muutoksia, kylmiötiloja saadaan lisää, pullonpalautuspiste uusitaan…

Vornasen lista on pitkä. Mutta mitä se kaikki käytännössä tarkoittaa asiakkaan näkökulmasta?

Remontilla haetaan helpotusta tilanpuutteeseen. ”Laajennus antaa elintarvikepuolelle jopa 50 prosenttia enemmän tilaa”, kauppias Jukka Vornanen iloitsee.
Remontilla haetaan helpotusta tilanpuutteeseen. ”Laajennus antaa elintarvikepuolelle jopa 50 prosenttia enemmän tilaa”, kauppias Jukka Vornanen iloitsee.

– Olemme kuunnelleet asiakkaita herkällä korvalla vuosien varrella, ja tulemme remontin yhteydessä toteuttamaan lukuisia toiveita, some- ja verkkokauppavastaava Laura Vornanen kertoo.

Hänen mukaansa pyydetyimpien toivomusten kärjessä on uudet asiakas-wc:t. Kaupan puolelle ollaan myös tuomassa penkkejä shoppailun lomassa levähtämistä varten sekä erimallisia ostoskärryjä esimerkiksi lapsiperheitä ajatellen.

Pihan puoltakaan ei unohdeta.

– Pyrimme tekemään etupihan alueesta asiakasystävällisemmän ja turvallisemman, esimerkiksi kevyelle liikenteelle halutaan saada lisää tilaa. Hankimme myös uusia pyörätelineitä ja siirrämme Rinki-kierrätyspisteen paikkaa, jotta saamme lisää parkkitilaa, Laura Vornanen luettelee.

Laura Vornasen mukaan Citymarketin verkkokauppatoimintakin pääsee kasvamaan, kun remontissa saadaan enemmän kylmiötiloja, joissa kerättäviä ruokatilauksia voidaan säilyttää noutoon tai toimitukseen asti.
Laura Vornasen mukaan Citymarketin verkkokauppatoimintakin pääsee kasvamaan, kun remontissa saadaan enemmän kylmiötiloja, joissa kerättäviä ruokatilauksia voidaan säilyttää noutoon tai toimitukseen asti.

Myymälän sisäpuolella nähdään pian jo ensimmäinen konkreettinen muutos. Loka-marraskuun vaihteessa saapuu uusi, supernopea pullokone. Tomran kone on Vornasten tiedon mukaan ensimmäinen laatuaan Lapissa. Laitteeseen voi kaataa suoraan pussista tölkit ja muovipullot, ja se käsittelee ne 5–6 kertaa perinteistä pullokonetta nopeammin.

– Etuna on sekin, että laitteen avulla säästyy käsien likaamiselta, Jukka Vornanen vinkkaa.

Yksi asiakkaiden toivomista uudistuksista on myös verkkokaupan noutopisteen parantaminen.

– Noutopiste eriytetään kaupan lastauslaiturista omaksi alueekseen. Sen lisäksi, että uudelle noutopisteelle on helpompi tulla, siitä tulee myös asiakkaille selkeämpi ja rauhallisempi paikka vastaanottaa tilaukset, Laura Vornanen maalailee.

Ruoan tuoreus ja laatu uudistusten ytimessä

Vornasten visio remontista on, että kauppa haluaa jatkossa pystyä palvelemaan asiakkaita entistäkin paremmin tuoretavarakauppana.

– Koko remontin idea on, että haluamme K-Citymarket-ketjun mission mukaisesti olla asiakkaidemme arvoinen kauppa, Laura Vornanen summaa.

Jukka Vornasen mukaan remontin on tarkoitus valmistua kaikkinensa huhti-toukokuun vaihteessa.
Jukka Vornasen mukaan remontin on tarkoitus valmistua kaikkinensa huhti-toukokuun vaihteessa.

Tarve laajennukselle kumpuaakin halusta kasvattaa Citymarketin valikoimaa niin, että se pystyisi vastaamaan asiakkaidensa kysyntään mahdollisimman kattavasti. Tarkoituksena on tuoda valikoimiin entistä enemmän mm. luomua sekä lähituottajien tuotteita.

Yhtenä remontin tärkeimpänä asiana kauppiasperhe pitää tuoretiskin uusimista.

– Palvelutiski on ollut ylpeyden aiheemme, ja haluamme näyttää asiakkaillemme, että panostamme siihen jatkossakin. Meille tulee sinne esimerkiksi ympäristöystävällisemmät kylmälaitteet, jotka parantavat tuoteturvallisuuttakin. Esimerkiksi kala on aika herkkä pilaantumaan, ja uudet laitteet auttavat oikean lämpötilan pitämisessä, Jukka Vornanen kertoo.

Hän lupailee, että palvelutiskille tullaan lisäämään myös oman keittiön valmisruokaratkaisuja.

– Kun valtakunnallisestikin katsotaan trendejä, kysyntä helpoille, nopeille ja maistuville ruoka-annoksille on kasvanut. Kauppojen on voitava tarjota asiakkaille jatkossa yhä enemmän ratkaisuja, jotka helpottavat arjen pyörittämistä kotona.

Jukka sekä tyttäret Jenni (kesk.) ja Laura Vornanen odottavat innolla ensi kevättä, jolloin uudistukset alkavat näkyä myös myymälän sisällä.
Jukka sekä tyttäret Jenni (kesk.) ja Laura Vornanen odottavat innolla ensi kevättä, jolloin uudistukset alkavat näkyä myös myymälän sisällä.

Asiakkaat voivat vielä vaikuttaa

Vornaset ovat remonttia suunnitellessaan pyrkineet huomioimaan asiakkaiden tarpeet aiempien palautteiden perusteella. Niiden pohjalta harkinnassa ovat esimerkiksi laajempi erikoisjuustojen valikoima sekä juomapuolen kasvattaminen.

Kehityskohteiden lista ei silti ole vielä kiveen hakattu. Asiakkaiden on yhä mahdollista vaikuttaa tuleviin uudistuksiin.

– Meitä aidosti kiinnostaa, miten voimme palvella asiakkaitamme paremmin. Siksi nyt pyydämme, että asiakkaat jakaisivat some-kanavissamme, palautejärjestelmän kautta tai kaupalla, millaisia parannuksia he haluaisivat vaikkapa valikoimaamme tai palveluihimme.

Toiveita saa esittää myös säilytettävistä asioista. Kauppiasperhe tietää, että esimerkiksi gluteenittomien tuotteiden hyllyyn ollaan erittäin tyytyväisiä nykyisellään.

Vornaset kannustavat asiakkaita kertomaan reippaasti näkemyksiään.

– Haluamme tehdä kaupasta asiakkaidemme näköisen, joten nyt on se hetki, kun kannatta tuoda oma äänensä kuuluviin!

Mitä sinä toivoisit tulevaisuuden Cittarilta?

K-Citymarket Rovaniemi haluaa kuulla, mitä sinä tahtoisit uudistuvaan myymälään: millainen olisi sinun arvoisesi kauppa?

Voit kertoa toiveistasi koskien esimerkiksi seuraavia palveluita ja valikoimia:

  • Elintarvikepuoli
  • Tuoretiski
  • Juomaosasto
  • Kahvilan valikoima
  • Arvostamasi pientoimittajat tai lähituottajat

Kerro toiveistasi meille: