Rovaniemen Lapin kestävyysjuoksija Johanna Peiponen oli torstaina Lapin urheiluopistolla, Rovaniemellä varsin tutussa huomiointitilaisuudessa. Hänet palkittiin jälleen kerran Vuoden urheilijana Lapin Yleisurheilun syyskokouksen yhteydessä.
31-vuotias rovaniemeläinen juoksi ulkokaudella kaksi SM-hopeaa, Kalevan kisojen 10 000 metrillä sekä maastojuoksun 10 kilometrillä. Lisäksi palkintokaappiin lohkesi PM-hopeaa maastojuoksun joukkuekilpailusta. PM-maastot olivat tämän kuun alussa Norjan Kristiansandissa.