"Tätä piti odottaa 30 vuotta"
Ira Pääkkölällä ei ollut nuoruudessaan mahdollisuutta pelata jääkiekkoa. KoTU:n naiset osallistuu ensimmäistä kauttaan sarjapeleihin.
Kolarilainen Ira Pääkkölä on aina halunnut pelata jääkiekkoa, aivan lapsesta asti.
Kaksistaan yksinhuoltajaäidin kanssa kasvaessa siihen ei ollut lapsena taloudellisia mahdollisuuksia. Kaiken lisäksi 1990-luvun Kolarissa junioritoimintaa oli vain pojille.
Laji kuitenkin puhutteli.
– Jääkiekon mielsi rämäpäiden lajiksi, jossa ei tarvinnut varoa. Ainakin siltä se näytti, Pääkkölä sanoo.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut