Kolumni: Ro­va­nie­men kau­pun­gin­hal­li­tuk­sen pitää estää ve­ro­va­ro­jen kaap­paus lait­ta­mal­la kylien säätiö ruotuun

Sää: Lapissa vii­kos­ta on tulossa märkä ja ma­ta­la­pai­nei­nen – "Paras mah­dol­li­suus lumi- ja rän­tä­sa­tee­seen on Kä­si­var­res­sa"

pääkirjoitus: Putinin Venäjä on to­dis­ta­nut ar­vaa­mat­to­muu­ten­sa ja häi­käi­le­mät­tö­myy­ten­sä jo useam­paan kertaan – Suomen on oltava valmis mihin tahansa

Tilaajille

Evar­til­le ra­ta­en­nä­tys ku­nin­kuus­kil­pai­lun toi­sel­la osa­mat­kal­la, 19,6 on kautta aikain kovin maili ku­nin­kuus­kil­pai­lus­sa – Hul­lu­duu­na­ri vei ku­nin­ga­tar­kil­pai­lun toisen osa­mat­kan

Kuninkuusravien päätöspäivän aluksi kilpailtiin pääkilpailujen toiset ja samalla vauhdikkaimmat osamatkat. Kuninkuus- ja kuningatarkilpailussa erot ensimmäisen osamatkan jälkeen olivat kärjen osalta pieniä. Sunnuntaihin lähdettiin Evartin sekä Hetviinan komennossa. 1609 metrin eli mailin matka on perinteisesti pääkilpailujen vauhdikkain, eikä poikkeusta nähty tälläkään kertaa.

Oriiden puolella nopein oli jälleen Evartti, joka sai matkata loistavalla paikalla parijonossa. Keulassa juossut Välkyn Tuisku piti yllä reipasta matkavauhtia yrittäen pitää kilpakumppanit visusti takanaan. Evartti lähti pitkällä maalisuoralla kiriin, ja se kantoi aina voittoon asti. Evartin selässä matkusti Parvelan Retu, joka ei kuitenkaan ehtinyt aivan voittoon asti.