Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Eh­dok­kaal­ta: Jul­kis­ten sote-pal­ve­lui­den puo­les­ta

Sote-palvelut pystyy tuottamaan laadukkaimmin ja halvimmin julkisina, koska rahaa tarvitaan vain todellisiin menoihin, kuten tiloihin, laitteisiin henkilökunnan palkkaukseen, koulutukseen ja työnohjaukseen. On myös mahdollista luoda joustavaa ja tarkoituksenmukaista yhteistyötä eri palveluiden välillä ilman turhia byrokraattisia esteitä. Lisäksi palveluiden demokraattinen valvonta on helpompi.

Läheltä olen nähnyt kun Länsi-Pohjan keskussairaala yksityistettiin. Se tapahtui niin hiljaisesti, että kuntalaiset havahtuivat vasta viime metreillä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa