Vuosi sitten toukokuussa tapahtuneessa rajussa auto-onnettomuudessa kuoli kaksi suomalaisnuorta. Nuoret matkustivat onnettomuusauton takapenkillä.
Tapahtumahetkellä 270 kilometriä tunnissa ajanut autonkuljettaja myönsi syyllisyytensä jo aiemmin ja hänet tuomittiin sataan päiväsakkoon.
Auton omistaja, kuljettajan vieressä matkustanut mies sai syytteen yllytyksestä tai vaihtoehtoisesti avusta kuolemantuottamukseen. Syyttäjä Jonas Fjellström perusti syytteensä tapahtumasta säilyneeseen, auton sisältä juuri onnettomuushetkellä kuvattuun videoon.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut