Kolumni

An­tau­duin nos­tal­gial­le, enkä häpeä sitä – van­ho­jen muis­te­lu tekee ni­mit­täin hyvää

Nostalgia on vallannut minut. Keski-ikäiselle se on normaalia, sillä elämänkokemusta ja -näkemystä on ehtinyt kertyä sen verran, että osaa hahmottaa isompaa kuvaa ja vertailla aikakausia keskenään. Silti sitä pidetään nolona. Lasteni sanoin: Ihan sama! Minähän muistelen vanhoja, jos siltä tuntuu.

1990-luku oli paljon muuta kuin vaurautta ja turvaa. Maailmanjärjestys rytisi silloinkin Neuvostoliiton romahtaessa, minkä seurauksena Yhdysvallat pääsi pukeutumaan maailmanpoliisin univormuun.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut