Mainos

Anne teki 58-vuo­tiaa­na paluun sa­lil­le: “HUR on ihanan helppo tapa aloit­taa kun­to­sa­li­har­joit­te­lu”

HUR-treenin helppous ja nopeus sopii niin kiireiselle uraihmiselle kuin lempeää harjoittelua kaipaavalle selkävaivaisellekin.

-

Kuntosalit eivät ole vain nuorille. Rovaniemeläinen Anne Autti löysi itselleen uuden salitreenin vasta viisikymppisenä – vuosien salitauon jälkeen.

– Nyt piti ottaa itseään niskasta kiinni! En tosiaankaan ollut parhaassa kunnossa koronavuosien jäljiltä. En muutenkaan ole mikään perusliikunnallinen ihminen, tunnustaa Anne.

Vaikka istuvaa toimistotyötä tekevänä hän on aina puuhannut ahkerasti kotiaskareiden parissa ja arkiliikkunut pyöräillen ja kävellen, ei se iän karttuessa ole enää riittänyt ylläpitämään lihaskuntoa.

– Onneksi löysin tämän HUR-treenin, joka sopii täydellisesti luonteelleni: harjoittelu on helppo ja nopea. Reilussa puolessa tunnissa ehdin tehdä koko 14 liikkeen treeniohjelman läpi, jopa kaksi kertaa. Syke pysyy koko ajan sopivan korkealla ja hiki nousee pintaan. Tällaista tehokasta ja turvallista koko kehon kattavaa treeniä olen kaivannut, hän kiittelee.

Anne kehuu Kunnon Paikan hyvää alkuohjausta. Yhdessä ohjaajan kanssa säädettiin jokaiseen laitteeseen minulle sopiva vastus.

-

– Kulkuavaimen vilautus riittää ja laite säätää vastuksen minulle sopivaksi. Jos edellisellä treenikerralla on tapahtunut kehittymistä, laite huomioi sen ja säätää vastusta isommaksi kilo kerrallaan. Oman kehittymisen seuraaminen lisää motivaatiota treenata. On hienoa, kun näkee tulokset myös graafeina. Se nostaa hymyn huulille, Anne iloitsee.

Syksyn ja talven tavoite on käydä salilla 2–3 kertaa viikossa.

– Rakastan tulla tänne viikonloppuaamuisin. Syön aamupalan, pyöräilen Kunnon Paikalle ja teen treenin oma musiikki korvanapeista soiden. Sitten onkin koko loppupäivän hyvä mieli ja olo!

Tutustu Kunnon Paikan palveluihin osoitteessa: www.kunnon-paikka.com

-
MIKÄ?

HUR-kuntosalilaitteet

  • Älykkäitä paineilmalaitteita, jotka lisäävät automaattisesti treenaajan puolesta vastuksia ja kertovat montako toistoa pitää tehdä.
  • Harjoitusohjelma tehdään ohjaajan kanssa. Henkilökohtainen ohjelma on tallennettuna kuntosalin kulkuavaimeen eli laite tunnistaa asiakkaan.
  • Kiertoharjoittelu, jossa 14 liikettä koko keholle.
  • Omaa kehittymistään voi seurata kuntosalin tietokoneen näytöltä.
  • Sopii kaikille, iästä ja toimintakyvystä riippumatta.
  • Jo 30 minuutin harjoittelu oikealla vastuksella ja toistomäärällä takaa tehokkaan tuloksen.
-
Vanhene aktiivisesti!

Professori Taina Rantanen tutkii aktiivisena vanhenemista Jyväskylän yliopiston Gerontologian tutkimuskeskuksessa. Hän on työssään perehtynyt erityisesti elämänlaatuun.

– Elämänilo syntyy siitä, että saa ja pystyy tekemään niitä asioita, joista nauttii. Jos vertaa tämän päivän 70-80-vuotiaita saman ikäisiin ihmisiin 30 vuotta sitten, ero on valtava. Koko ikäihmisten elämäntapa, harrastukset ja sosiaalinen rooli on nykyisin täysin toinen, Rantanen sanoo.

Mielekkäiden asioiden tekemisen mahdollistaa hyvä kunto ja toimintakyky. Näitä voi lisätä liikunnalla ja samalla ennaltaehkäistä tuki-ja liikuntaelimistön kiputiloja. HUR-laitteet sopivat tällaiseen liikuntaan ja kuntoutukseen. Pieni aloitusvastus, helppokäyttöiset ja turvalliset laitteet sekä älykkäiden laitteiden automaattinen vastuksen säätö 100 gramman välein ovat ominaisuuksia, jotka tekevät HUR-laitteista sopivia kaikille.

-