Pelastaja: Nuorena Sakke Py­hä­jär­vi ajat­te­li ole­van­sa kuo­le­ma­ton, mutta omien lasten syntymä pani pe­las­ta­jan arvot uu­sik­si: "Meillä jo­kai­sel­la on antaa vain se sata pro­sent­tia"

Seksuaalisuus: On­ly­Fan­sin tuot­toi­suus tuli yl­lä­tyk­se­nä ja nyt Marika Fin­ger­roos suuntaa sek­si­vä­li­nei­den kas­va­vil­le mark­ki­noil­le

Pääkirjoitus: Hoi­ta­ja­mi­toi­tuk­sen ki­ris­tä­mi­sen lyk­kää­mi­nen lykkää myös on­gel­man rat­kai­se­mis­ta – kei­no­te­koi­ses­ta am­mat­ti­ra­jo­jen ra­ken­te­lus­ta on luo­vut­ta­va pi­kim­mi­ten

Tilaajille

Anna Alm maalasi mie­his­tä hen­ki­lö­ku­via, joista hän korosti ja häi­vyt­ti hen­ki­löl­li­syy­den

Museo-Galleria Alarieston vierailevan näyttelyn tilassa nähdään Anna Almin akvarellimaalauksia.

Näyttelytilan maalauksissa on miesten kasvoja ilman mitään ylimääräistä. Maalausten tekijälle jopa hiukset olisivat sitä.

– Kun laitat käden kasvoillesi, tärkein sinusta on oman kämmenesi alla. Sinne mahtuvat silmät, nenä ja suu ovat se osa sinua, josta rakkaasi sinut tunnistavat, kuvataiteilija Anna Alm sanoo.

Sen verran Almin töissä miehistä näkyy. Ammattia ei näy, eikä asemaa tai arvoa.

– Olemme samanarvoisia ihmisiä, hän perustelee.

Vesivärimaalauksilla on olemassa oikea malli tosielämässä. Osa heistä on Almin perhepiiristä, osa on tuttuja ja osa tuntemattomia.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.