Yl­lä­tys­fi­na­lis­ti Muchova laittoi hant­tiin, mutta Swiatek vei mes­ta­ruu­den

Pariisi/Helsinki
Puolalainen Iga Swiatek voitti naisten kaksinpelin Ranskan avoimissa.
Puolalainen Iga Swiatek voitti naisten kaksinpelin Ranskan avoimissa.
Kuva: CHRISTOPHE PETIT TESSON

Ranskan avointen tennisturnauksen hallitseva mestari, turnauksen ykkössijoitettu ja maailmanlistan kärkinainen, puolalainen Iga Swiatek sai paiskia täysillä hommia naisten kaksinpelin loppuottelussa lauantaina. Vastassa ollut yllätysfinalisti, sijoittamaton tshekkipelaaja Karolina Muchova laittoi hienosti hanttiin, mutta Swiatek voitti ottelun kolmen erän taistelun jälkeen erälukemin 6–2, 5–7, 6–4.

Avauserä oli Swiatekin heiniä. Myös toisen erän alussa hän hallitsi kenttätapahtumia. Sitten maailmanlistalla sijalla 43 oleva Muchova sai pelinjuonesta kiinni ja nappasi toisen erän nimiinsä. Mestaruudesta väännettiin kolmannessa erässä tasaväkisesti, mutta lopulta 22-vuotias Swiatek saalisti jo kolmannen tittelinsä Ranskassa neljän vuoden aikana.

Ilmoita asiavirheestä