Yh­dys­val­tain au­to­ur­hei­lu­sar­ja Nascar kieltää ki­sa­ta­pah­tu­mis­saan ete­lä­val­tioi­den lipun käytön

New York

Yhdysvaltain rata-autoilusarja Nascar on päättänyt kieltää kilpailuissaan etelävaltioiden lipun käytön. Rata-autosarjan järjestö perustelee kieltoaan sillä, että etelävaltioiden lippu herättää monille mielikuvia orjuudesta ja rasismista.

– Lippu on ristiriidassa sen kanssa, että olemme sitoutuneet tarjoamaan faneille ja kilpailijoille ystävällisen ja osallistavan ympäristön, järjestö kertoo lausunnossaan.

Amerikan konfederaation eli Yhdysvaltain etelävaltioiden lippua on laajasti käytetty symbolina Nascarin kilpailutapahtumissa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä