Vi­ran­omais­pos­ti muuttuu al­ku­vuo­des­ta en­si­si­jai­ses­ti säh­köi­sek­si

Jatkossakin viranomaisilta voi saada paperista postia, mutta tämä täytyy erikseen muuttaa palvelun asetuksista.
Jatkossakin viranomaisilta voi saada paperista postia, mutta tämä täytyy erikseen muuttaa palvelun asetuksista.
Kuva: Roni Rekomaa / Lehtikuva

Ensi vuoden alusta viranomaisten kansalaisille lähettämä posti tulee olemaan ensisijaisesti sähköistä. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkossa esimerkiksi hyvinvointialueen lähettämä syöpäseulontakutsu ei välttämättä tule paperikirjeenä vaan saapuu sähköiseen postilaatikkoon.

Jatkossakin viranomaisilta voi saada paperista postia, mutta tämä täytyy erikseen muuttaa palvelun asetuksista. Vuoden alusta olettamus on, että ihmiset saavat viranomaisviestit sähköisesti.

Sähköisiä viestejä voi lukea Suomi.fi-palvelussa.

Ilmoita asiavirheestä