Urak­ka­mim­mit saivat kii­tos­ta mä­ki­jouk­kueen ank­ku­ril­ta ja val­men­ta­jal­ta

Jenny Rautionaho ponnisti 80 metriä joukkuekisassa.
Jenny Rautionaho ponnisti 80 metriä joukkuekisassa.
Kuva: Antti Aimo-Koivisto / Lehtikuva

Suomi osallistui lauantaina toisen kerran mäkihyppyhistoriassaan naisten MM-joukkuekilpailuun ja toisti neljä vuotta sitten tulleen yhdeksännen sijan.

Julia Kykkänen (79 metriä) ja Ounasvaaran Hiihtoseuran Jenny Rautionaho (80) saivat Norjan Trondheimissa avukseen Minja Korhosen (73,5) ja Heta Hirvosen (75,5).

– Heta ja Minja hoitivat tonttinsa niin hyvin kuin mahdollista, ankkuri Kykkänen kiitteli.

– Mahtavaa, että yhdistetyn mimmit lähtivät mukaan ja olivat innoissaan. He hoitivat homman. Jennyllä ja Julialla on ollut haasteita normaalimäessä. Sieltä olisi vaadittu enemmän, päävalmentaja Ossi-Pekka Valta sanoi.

Yhdistetyn lupaukset tuskailivat hitaiden vauhtien kanssa.

– Tulimme melkein kymmenen putkea alempaa kuin yhdistetyssä, Korhonen jutteli.

– Vauhtia on aika paljon vähemmän. Keulalla oli olo, että pääseekö mihinkään, Hirvonen naurahti.

Norja voitti, Itävalta oli toinen ja Saksa kolmas.

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä