Suomi osallistui lauantaina toisen kerran mäkihyppyhistoriassaan naisten MM-joukkuekilpailuun ja toisti neljä vuotta sitten tulleen yhdeksännen sijan.
Julia Kykkänen (79 metriä) ja Ounasvaaran Hiihtoseuran Jenny Rautionaho (80) saivat Norjan Trondheimissa avukseen Minja Korhosen (73,5) ja Heta Hirvosen (75,5).
– Heta ja Minja hoitivat tonttinsa niin hyvin kuin mahdollista, ankkuri Kykkänen kiitteli.
– Mahtavaa, että yhdistetyn mimmit lähtivät mukaan ja olivat innoissaan. He hoitivat homman. Jennyllä ja Julialla on ollut haasteita normaalimäessä. Sieltä olisi vaadittu enemmän, päävalmentaja Ossi-Pekka Valta sanoi.
Yhdistetyn lupaukset tuskailivat hitaiden vauhtien kanssa.
– Tulimme melkein kymmenen putkea alempaa kuin yhdistetyssä, Korhonen jutteli.
– Vauhtia on aika paljon vähemmän. Keulalla oli olo, että pääseekö mihinkään, Hirvonen naurahti.
Norja voitti, Itävalta oli toinen ja Saksa kolmas.