Tanska voitti Suomen jääkiekon miesten maaottelussa Porissa 2–0.
Tanskan maalit tekivät avauserässä Phillip Schultz ja kolmannessa erässä Christian Wejse.
Tehoton Suomi jäi maalitta pitkästä aikaa. Toisaalta Tanskan puolustus oli tiivis.
Voittajajoukkueen suurin sankari oli 33 torjunnalla nollan pitänyt maalivahti Frederik Dichow. Vastapäädyssä Lassi Lehtinen pääsi kymmenellä torjunnalla.
– Työ ei tänään tekijäänsä kiittänyt kiittänyt. Tosi kovasti paiskittiin hommia, mutta ei saatu palkintoa, Suomen päävalmentaja Jukka Jalonen näki TV 5:n haastattelussa.
– Ylivoimapeli ja maalinteon tehokkuus oli heikkoa, Jalonen myönsi.
Konkarihyökkääjä Juhamatti Aaltonen murehti Leijonien erikoistilannepeliä.
– (Ylivoimasta) on kadonnut pikkurentous. Laukaukset menevät blokkeihin ja yli, Aaltonen kertoi.
Viime kaudella maailmanmestaruuden ja olympiakultaa voittanut Leijonat kukisti Tanskan eilen Vaasassa maalein 3–1.
Suomi kohtaa maaotteluissa seuraavaksi ensi viikolla Ruotsin kahdesti Uumajassa.