Tilaajille

Tu­pak­ka­ra­han vir­taa­mi­nen F1-tal­leil­le on jälleen kiih­ty­mään päin, vaikka säännöt eivät sitä salli

Tupakkajätti Philip Morris on pysynyt Ferrarin sponsorina, vaikka savukkeiden mainonta lajissa kiellettiin jo 2006.

Geneve

Tupakkayhtiöiden sponsorointipanostukset formula ykkösiin ovat jälleen kasvussa, kertoo keskiviikkona julkaistu alaa tarkkailevien järjestöjen raportti. Tämä siitä huolimatta, että tupakkamainonta on ollut lajissa kiellettyä jo yli kymmenen vuoden ajan.

F1:n talouspuolta seuraavan Formula Moneyn ja tupakkateollisuutta tarkkailevan Stop-järjestön mukaan tupakkayhtiöt sponsoroivat viime vuonna F1-talleja 100 miljoonalla dollarilla. Lukema on suurin sitten vuoden 2011. Tänä vuonna lukeman arvioidaan kasvavan 115 miljoonaan dollariin.