Teemu Asunmaa avasi uuden kartturinsa Janne Fermin kanssa ralliautoilun SM-kauden vauhdikkaimmin Kuopiossa. Kaksikko voitti Skodalla kauden ensimmäisen osakilpailun 6,8 sekunnin turvin.
Tuukka Kauppinen oli kilpailussa Toyotalla toinen, ja Benjamin Korhola komensi Hyundaita kolmannelle sijalle ennen Niclas Grönholmia.
Lappilaiskuljettajista Kolarin Moottorikerhon keminmaalainen Anssi Rytkönen kaasutteli avauskisan viidenneksi ja Yläkemijoen Urheiluautoilijoiden rovaniemeläinen Mats Rinne yhdeksänneksi.
Asunmaa kertoi, että sekä yhteistyö Fermin kanssa että uusi ajokki toimivat kilpailussa mallikkaasti.
– Kaikki pelasi hienosti. Huolto teki loistavaa työtä, ja yhteistyö Jannen kanssa alkoi loistavasti, Asunmaa kiitteli tiedotteessaan.
Asunmaalle sattui yleiskokeella yksi spinnaus. Iltapäivällä matkatekoa vaikeuttivat urittuneet tiet ja pimenevä päivä.
Rallin SM-sarja jatkuu tammi-helmikuun vaihteessa Rovaniemellä ja Kemijärvellä ajettavassa Arctic Lapland Rallyssa eli kotoisammin Tunturirallissa.