Taas uusi isku So­dan­ky­läl­le – Pääosa Jää­kä­rip­ri­kaa­tin esi­kun­nas­ta Ro­va­nie­mel­le

Jääkäriprikaatin esikuntapäällikkö everstiluutnantti Reima Vanhasen mukaan esikunnan 80 työntekijästä noin 50 työntekijää siirtyy Rovaniemelle. Suunnittelu on Vanhasen mukaan vasta alkuvaiheessa, joten määrä voi muuttua.

Jääkäriprikaatissa on työsuhteessa vajaat 400 henkilöä. Heistä suurin osa työskentelee Sodankylässä.

–On varmaa, että esikunnan ydintoiminnot siirtyvät Rovaniemelle, Vanhanen sanoo.

Syyt ovat esikunnan suojautumismahdollisuuksien parantamisessa kriisin sattuessa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä