Lapin Kansa uutisoi (23.3.) Tervolan Museoseuran johtokunnan hajoamisesta. Puheenjohtaja Heikkilä väitti meidän sanoneet, ettei kukaan nykyään tule talkoisiin. Väite on perätön. Puhetta on ollut siitä, että viime vuosina museolla on talkooväkeä ollut vähän, joissakin talkoissa ei lainkaan.
Talkootyö oli vielä 1970-1980-luvulla arvossaan. Valitettavasti se on niistä ajoista hiipunut. Tätä tosiasiaa on johtokunnassa pidetty esillä, jotta ensi kesäksi suunniteltua valtaisaa korjausurakkaa voitaisiin miettiä realistisemmalta pohjalta.