Suomalaiset päättivät hiihtosuunnistuksen kilpailukauden komeasti kahteen EM-mitaliin sunnuntaina Venäjän Hanti-Mansijskissa.
Viesteissä olosuhteet olivat melko liukkaat, ja kapeat sekä paikoin jyrkät moottorikelkkaurat kysyivät suksenhallintaa ja laskutaitoja.
Miesten viestissä ennakkosuosikkina matkaan lähtenyt Venäjä kesti ennakkosuosikin paineet, ja hiihti selvään mestaruuteen. Himmeimmistä mitaleista käytiin lopulta kamppailu Suomen ja Ruotsin kesken. Ruotsalaiset sortuivat matkalla isoon virheeseen, ja Tero Linnainmaan aikaa vieneestä sauvarikosta huolimatta Suomi nousi hienosti hopealle.