Suomen Davis Cup -pelit päät­tyi­vät vä­li­eriin

Helsinki/Malaga
Pelikuntoon toipunut Emil Ruusuvuori hävisi ottelunsa Alex de Minaurille.
Pelikuntoon toipunut Emil Ruusuvuori hävisi ottelunsa Alex de Minaurille.
Kuva: Jorge Zapata/EPA

Suomen historiallinen taival tenniksen miesten maajoukkueturnaus Davis Cupissa päättyi perjantaina.

Australia karkasi välierissä tavoittamattomaan 2–0-johtoon, kun maan ykköstähti Alex de Minaur voitti Emil Ruusuvuoren 6–4, 6–3.

Alexei Popyrin oli päivän avausottelussa katkaissut Otto Virtasen voittoputken.

Tämän vuoden sääntöuudistuksen mukaan nelinpeli käydään, vaikka otteluparin voittaja olisi selvinnyt. Suomi ja Australia kuitenkin sopivat, ettei merkityksetöntä ottelua pelata.

Serbian ja Britannian kapteenit tekivät 2–0-tilanteessa vastaavan päätöksen puolivälierissä.

Ilmoita asiavirheestä