Rovaniemeläinen golfseura, Santa Claus Golf on ottamassa osaa Suomen Golfliiton koordinoimaan, valtakunnalliseen 24h Junnugolfille -tapahtumaan, jossa on tavoitteena kerätä rahaa oman seuran juniorityölle.
Seuran golfvalmentaja Tommi Siliämaa pelaa vaihtuvien pelikavereiden kanssa golfia 24 tuntia putkeen. Kierrokset pelataan kävellen Ounasvaaralla Santa Claus Golfin kentällä. 24 tunnin aikana Tommi vaihtuvine pelikavereineen pelaa noin 5-6 täyttä golfkierrosta ja kävelee noin 50-60 kilometriä.
Pelin jälkeen valmentaja ja muut osallistujat ”myyvät” par-tulokset (ja paremmat) etukäteen sovituille yhteistyökumppaneille sekä lahjoittajille sovitulla rahasummalla. Vuorokauden aikana kerätyt rahat menevät suoraan seuran junioreiden hyväksi.
Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös mm. golfpallojen huutokauppa, jota varten seuran juniorit poimivat palloja golfkentän metsistä sekä puhdistavat ne. Kerätyt pallot lajitellaan ja huutokaupataan viikonlopun kisatapahtuman yhteydessä. Kaikki tuotot niin maratonista kuin huutokaupasta menevät lyhentymättömänä juniorityön hyväksi.
Golfmaratonin ajankohta on 28.7. klo 18 – 29.7. klo 18. Pallohuutokauppa järjestetään lauantaina 30.7.