Muun Euroopan vakava koronavirustilanne voi estää suomalaisurheilijoiden osallistumisen hiihtolajien maailmancupeihin Suomen rajojen ulkopuolella. Mäkihyppääjämiesten osalta Hiihtoliitto päätti jo viime viikolla, että Puolassa viikonloppuna hypättävä cup-kauden avaus jää väliin.
Olympiakomitean ja Kilpa- ja Huippu-urheilun tutkimuskeskuksen ylilääkäri Maarit Valtonen arvioi STT:lle, että pian on päätettävä, missä suomalaiset voivat kilpailla lähiviikkoina.