Rovaniemellä oli perjantaina urheilujuhlan tuntua, kun kaupunki ja Lapin Liikunta juhlistivat tuoreita Special Olympics -maailmankisojen mitalisteja. Juhlakaluina olivat Berliinistä kolme keilailumitalia hankkinut Ukko Törmänen sekä jalkapalloturnauksessa kultaa pelanneet Julia Niska ja Melina Mäkimartti.
Kaupungin tervehdyksen tuonut Susanna Junttila kehui kolmikon vieneen Rovaniemeä maailmankartalle hienolla tavalla.