Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Py­ri­tään en­ti­seen aikaan

Suomessa petyttiin Nesteen päätökseen rakentaa iso jalostamo Suomen sijasta Alankomaiden Rotterdamiin. Kansanedustaja Mikko Kärnä päivitteli tätä Facebookissa ja peräänkuulutti omistajaohjausta.

Huono on muisti kansalla ja sen edustajilla. Neste ei enää ole valtioenemmistöinen yhtiö, sillä Sipilän hallitus myi sen osakkeita siten, että valtio menetti enemmistönsä. On selvää, että yksityisenemmistöisen yhtiön ei voi odottaa ajattelevan Suomen työpaikkoja tai huoltovarmuutta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa