F1-maailman tämänviikkoisesta uutispommista vastasi japanilainen autonvalmistaja Honda, joka ilmoitti lähtevänsä F1:stä kauden 2021 jälkeen. Uutista voidaan pitää maailmanlaajuisesta taloustilanteesta huolimatta pienenä yllätyksenä, sillä Honda palasi F1:iin moottorinvalmistajana kaudelle 2015 ja on sen jälkeen polttanut satoja miljoonia euroja saadakseen voimayksiköstään kilpailukykyisen.
Hondan alkuvaikeudet McLaren-tallin kanssa eivät tehneet hyvää automerkin imagolle, mutta vuonna 2019 alkanut yhteistyö Red Bullin ja sen kakkostiimin AlphaTaurin kanssa on tuottanut useita voittoja ja palkintosijoja.