Suomen Metsästäjäliiton metsästysammunnan SM-kilpailut Ylitornion Pessalompolossa 23.–26. heinäkuuta perutaan koronaviruksen aiheuttavan COVID-19 -tartuntatautiepidemian takia.
Peruutus tehtiin, koska Lapin tautihuippua on ennustettu juuri juhannuksen tienoille. Juhannuksesta on enää kuukausi aikaa kilpailuihin ja kilpailujen järjestelyissä on mukana kymmeniä ihmisiä.
– Päätimme peruuttaa kilpailut, jotta emme ainakaan omilla toimillamme edistä taudin leviämistä.