kolumni: Päi­vä­kir­ja: Re­ser­vi­läis­toi­min­ta tuo so­pi­vas­ti jän­ni­tys­tä ta­sai­seen arkeen

Podcast: Kar­va­lak­ki­do­ku­ment­ti osa 6: Kuk­ko­lan­kos­ki näyt­tää, mitä elävä jo­ki­kult­tuu­ri voi ih­mi­sel­le merkitä – Heik­ki­län tai­tei­li­ja­vel­jek­set ker­to­vat elä­mäs­tä Väy­län­var­rel­la

Tilaajille

Olym­pia­mi­ta­lis­tin ex-kil­pu­ri kiitää Tun­tu­ri­ral­lis­sa - Arto Kapanen juhlii 25. ark­tis­ta seik­kai­luaan WRC-au­tos­sa

Mika Häkkinenkin oli Kapasen rallikoulussa 2003.

Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala pohti pari päivää sitten Tunturiralliin kakkosnumerolla lähtevän Mikko Eskelisen Ford Fiesta RS WRC:n historiaa. Latvala epäili, että auto voisi olla jopa hänen entisensä.

Vaan ei ole. Eskelisen mukaan auto hankittiin Suomeen viime vaiheessa Italiasta. Sitä ennen autoa hallinnoi urheilun monitoimimies Qatarista, Nasser Al-Attiyah. Lähi-Idän moninkertainen rallimestari ajoi myös MM-sarjaa ja voitti kyseisellä autolla WRC2-luokan maailmanmestaruuden 2015. Tuolloin auton mallimerkintä oli Ford Fiesta RRC. Myöhemmin autosta tehtiin WRC-versio.