Lapin joukkueiden kausi pesäpallon naisten Suomensarjassa käynnistyi Simon Kirin ja Napa-Pesiksen osalta viikonloppuna, kummallakin Oulussa.
Simon Kiri mittasi Oulun Lippo/1 -joukkueen sunnuntaina, ja onnistuneesti mittasikin. Kiri sai tuuletella kesän ensimmäistä täyttä pistepottia 2–0-voitolla (jaksot 8–4, 4–1).
Runsasjuoksuinen esitys nosti Kiriltä tilastosivuille useita onnistujia. Laura Karhumäki löi kolme ja toi kaksi juoksua, Eerika Laakson saldona oli kunnari, yksi lyöty ja kolme tuotua.