Mainos

Mitä tar­koit­taa, kun säh­kö­las­ku­ja tu­lee­kin kaksi? Loiste Säh­kön­myyn­nin toi­mi­tus­joh­ta­ja Timo Virikko kertoo mistä on kyse

Useat Lapin alueen sähkönkäyttäjät ovat saaneet joulukuusta lähtien kaksi eri sähkölaskua – toisen sähkönmyyjäyhtiöltä sähkön käytöstä ja toisen oman alueensa sähkönsiirtoyhtiöltä. Rovaniemellä sijaitsevan Loiste Sähkönmyynnin toimitusjohtaja Timo Virikko kertoo, mistä on kyse.

Loiste Sähkönmyynnin toimitusjohtaja Timo Virikko.
Loiste Sähkönmyynnin toimitusjohtaja Timo Virikko.

Miksi laskuja tulee nyt kaksi? 

– Aiemmin paikallinen verkkoyhtiö vastasi sekä sähkön myynnin että siirron laskutuksesta, nyt asiakas saa kaksi laskua. Myynnin eli käytön laskutuksesta vastaa paikallinen Lapin myyntiyhtiö Loiste Sähkönmyynti Oy. Verkkoyhtiöt laskuttavat siirron osuuden erikseen.

Miksi tämä muutos on tehty? 

– Tehty muutos lisää läpinäkyvyyttä ja korostaa asiakkaidemme valinnanvaraa. Kahden laskun käytäntö on yleinen eri puolella Suomea ja liittyy siihen, että sähkönsiirrosta ja sähkönmyynnistä vastaavat eri yhtiöt. Jokainen meistä voi itse valita, keneltä sähkönsä ostaa, ja siksi sähkönmyyjä lähettää oman laskunsa.

Mikä LoisteLappi on?

– LoisteLappi on osa Loiste Sähkönmyynti Oy:tä, jonka kotipaikka on Rovaniemellä. Olemme Lapin alueen tunteva paikallinen sähkönmyyjä, joka syntyi, kun Energiapolar ja Loiste yhdistivät sähkönmyyntinsä viime vuonna. Toimimme tutuin voimin ja Lapin elinvoimaisuutta tukien. Haluamme tarjota asiakkaillemme hinnaltaan kilpailukykyistä sähköä sekä uusia hyödyllisiä tuotteita ja palveluja parempaan arkeen.

Mitä kaksi laskua saavien ihmisten kannattaa tehdä?

– Suosittelemme, että asiakkaamme ottavat käyttöönsä helpon e-laskun, jolloin laskun tietoja ei tarvitse itse syöttää esimerkiksi verkkopankissa. Jos laskun maksaa käsin, on erityisen tärkeää käyttää niitä tili- ja  viitenumeroita, jotka kyseisellä laskulla on annettu.

-

Millaista palautetta olette saaneet uudesta laskutus-käytännöstä?

– Olemme saaneet Lapin alueen asiakkailta asiakaspalveluumme tiedusteluja, miksi laskuja tulee nyt kaksi ja ovatko molemmat aiheellisia – osaa muutos on ärsyttänytkin. Tärkeintä ihmisille on kuulla, että sähköstä laskutetaan aivan kuten ennenkin, eli laskutusmuutoksen takia hinnat eivät ole muuttuneet.

Loiste Sähkönmyynti Oy
  • Kotipaikka Rovaniemi
  • Lapin alueen paikallinen sähkönmyyjä

UUTTA PALVELUSSA: MAKSUTON NUMERO JA PITKÄ PALVELUAIKA 

  • Puh. 0800 9 2000 arkisin kello 8-20
  • asiakaspalvelu@loiste.fi
-