Lukijalta: Pankkipäivä Revontulen Nordeassa

Tuulikaappiin on ahtautunut lähes kolmekymmentä vanhusta, pari nuorempaakin sentään (27 oli tarkka luku).

Ovi aukesi kymmeneltä, virkailijat oli luikahdellut sitä ennen edestakaisin – varmaan siksi että hävettää heitäkin seisottaa vanhuksia helteisessä tuulikaapissa?

18 tuolia täyttyy numerojaon jälkeen hetkessä, loput vanhuksista jää seisomaan. Osa sai käsinkirjoitetun numerolapun, koska numerotulostimesta paperi loppui kesken. Vastaanottamassa oli 4–5 konttorin henkilökuntaa, jotka kyselivät, millä asioilla on käymässä.

Sitten tuli ilmoitus, ettei verkko pelaa. Siinä taisi mennä varttitunti.

Sitten aloitti yksi virkailija kassalla, muut virkailijat seisoskelivat ja kulkivat muilla asioilla. Kutsunumerot kilahtelivat verkkaiseen tahtiin, ja asiakas vuorollaan sai siirtyä seisomapaikalle kassahenkilön luo. Kassalla asioivilla oli vielä pari viikkoa sitten tuoli, jolle voi istahtaa asioinnin ajaksi.

Noin tunnin ajan sai varautua jonottamaan, virkailijan arvion mukaaan.

Näyttää siltä, että heikompiosaiset näännytetään eikä yritetäkään miettiä yksilöllistä ohjausta.

Olen asioinut avustajana jo toistakymmentä vuotta, ja nähnyt, että koko ajan Nordean palvelu vain huononee. Aikanaan Wahlroos sanoi, että osa asiakkaista tuo vain hiekkaa pankkisaliin.

Olisi mukavaa kuulla, kuinka Nordean nykyinen johto suhtautuu heihin, jotka eivät ole etunenässä uusia pankkipalveluja käyttämässä vaan hakevat asiointitapaa, jonka kokevat turvalliseksi.

Olen laittanut palautettakin, muttä eipä ole asiaan puututtu eikä yhteyttäkään otettu.