Luis Enrique otti ohjat PSG:ssä – edel­li­nen pää­val­men­ta­ja sai potkut

Helsinki
Luis Henrique (vas.) poseeraa Paris Saint-Germainin pomon Nasser Al-Khelaifin kanssa valmentajasopimuksen julkaisutilaisuudessa.
Luis Henrique (vas.) poseeraa Paris Saint-Germainin pomon Nasser Al-Khelaifin kanssa valmentajasopimuksen julkaisutilaisuudessa.
Kuva: YOAN VALAT

Espanjalainen Luis Enrique, 53, teki kahden vuoden päävalmentajasopimuksen jalkapallojoukkue Paris-Saint Germainin kanssa, seura tiedotti keskiviikkona.

– Olen iloinen liittyessäni Pariisiin, missä saan nauttia uudesta kokemuksesta. On jännittävää tavata uusia ihmisiä, asua tässä kaupungissa, oppia uutta kieltä ja ennen kaikkea luotsata PSG:tä, Enrique sanoi tiedotteessa.

Enrique pelasi 2000-luvun taitteessa Real Madridissa ja Barcelonassa sekä Espanjan maajoukkueessa. Hänen edelliset valmennuspestinsä ovat Barcelonasta ja Espanjan miesten maajoukkueesta.

Enrique oli vahvimmin ehdolla tehtävään, josta seura erotti Christophe Galtierin.

Galtieria, 56, syytetään parhaillaan rasistisista kommenteista pelaajaansa kohtaan, kun tämä valmensi Nicessä.

Galtier on kiistänyt syytökset. Asiasta järjestetään oikeudenkäynti joulukuussa.

Ranskalaisella oli vielä vuosi jäljellä sopimustaan. PSG ei perustellut erottamista oikeusjutulla.

Otsikkoa korjattu 6.7. klo 11. PSG ei perustellut erottamista oikeusjutulla.

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä