Teemu Alatalo on viljellyt mansikoita Keminmaassa Itäkoskella yli 20 vuoden ajan.
Kuva: Karoliina Marttala
Lapissa kasvatettu mansikka näyttää menestyvän tänä vuonna hyvin.
Se on helpotus, sillä kolme viimeisintä satokautta ovat olleet mansikanviljelijöille vaikeita.
Suomen Luonnonvarakeskuksen (Luke) puutarhatilaston mukaan mansikan satomäärä koko maassa oli viime vuonna 11,5 miljoonaa kiloa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut