Asuminen: Ro­va­nie­men Lai­naan­ran­nas­ta tulee entistä vih­reäm­pi – kau­pun­ki aloit­taa Ke­mi­joen rannan uu­dis­ta­mi­sen ensi kesänä

Huutokaupat: Met­sä­hal­li­tus myy huu­to­kau­pal­la au­tio­tu­van Kevon luon­non­puis­tos­ta – "myy­dään vaikka muu­ta­mal­la kym­pil­lä"

Pääkirjoitus: KOK:n vä­läyt­tä­mä ve­nä­läis­ur­hei­li­joi­den paluu kan­sain­vä­li­siin ki­soi­hin on luo­ka­ton ehdotus

Tilaajille

Laaja yh­teis­työ ajaa uutta liik­ku­mi­sen työ­suh­de-etua – tutkija epäi­le­vä: "Onko tämä rahan te­hok­kain­ta koh­den­ta­mis­ta?"

Uudistuksen tavoitteena on vähentää yksityisautoiluja ja sitä kautta liikenteen päästöjä. Työntekijän liikkumistiliin voisi yhdistää erilaisia liikkumismuotoja, kuten sähköpyöriä ja -potkulautoja sekä yhteiskäyttöautoja. VATT:n johtavan tutkijan Marita Laukkasen mukaan vaarana on, että malli lisää yksityisautoilua.

Jos yhteistyöverkoston ajama liikkumistili tulisi käyttöön, työntekijä voisi käyttää sitä esimerkiksi sähköpotkulautamatkojen maksamiseen. Arkistokuva.
Jos yhteistyöverkoston ajama liikkumistili tulisi käyttöön, työntekijä voisi käyttää sitä esimerkiksi sähköpotkulautamatkojen maksamiseen. Arkistokuva.

Laaja yhteistyöverkosto esittää liikkumiseen uutta työsuhde-etua, joka mahdollistaisi useiden eri kulkuvälineiden käyttämisen.

Liikkumispalveluja tarjoavan Maas Globalin organisoiman verkoston ajatuksena on tarjota työntekijöille 3 400 euron arvoinen verovapaa etu, jota voisi käyttää vapaasti palvelussa mukana olevien liikkumispalvelujen maksamiseen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.