KuPS eteni naisten Suomen cupin lop­puot­te­luun

Tampere

Anni Hartikainen teki kaksi maalia, kun Kuopion Palloseura kukisti torstaina Tampereella Ilveksen 6–1 ja eteni ensimmäistä kertaa seurahistoriassaan jalkapallon naisten Suomen cupin loppuotteluun.

– Ei tämäkään peli ollut helppo. Jokaisen pitää hoitaa oma tehtävänsä eikä ajatella muiden tekevän työn, sanoi KuPS:n valmentaja Pauliina Miettinen.

Laitalinkki Hartikainen, 20, teki avausmaalin sateisessa kelissä 15. minuutilla. Toisen jakson alussa hän teki ottelun viimeistään ratkaisseen 1–4-maalin.

– Molemmat olivat hyviä vetoja oikeaan kulmaan. Tänä vuonna olen päässyt isoon rooliin ja peli kulkee, Hartikainen sanoi.

KuPS on kolmena edellisenä vuonna pudonnut cupin joka kerta voittaneelle Åland Unitedille. Tänä vuonna KuPS kuitenkin karisti puolivälierissä selästään gorillan voittamalla vieraissa 2–0.

– Åland oli meille iso haaste. Kolme kertaa hävittiin saarella, Hartikainen muisteli.

KuPS saa finaalivastustajansa toisesta 4.9. pelattavasta välierästä, jossa kohtaavat HJK ja PK-35 Vantaa.

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä