Kittilä oli kä­si­pal­lo­kar­tan kum­ma­jai­nen – KiPS pestasi Ve­sa-Mat­ti Loi­rin­kin, joka ei lopulta pe­lan­nut yhtään ottelua

Kittilän Palloseura kohtasi kaikkien aikojen ensimmäisessä Lapin maakunnassa pelatussa virallisessa käsipallo-ottelussa helsinkiläisen Ajaxin 18.10.1986. Kotijoukkueen maalissa pelasi Asko Jussila.
Kittilän Palloseura kohtasi kaikkien aikojen ensimmäisessä Lapin maakunnassa pelatussa virallisessa käsipallo-ottelussa helsinkiläisen Ajaxin 18.10.1986. Kotijoukkueen maalissa pelasi Asko Jussila.
Kuva: Lapin kansan arkisto / H. Mertan

Elettiin kevättä 1986.

Pekka Eriksson oli muuttanut pari vuotta aiemmin Kittilään ja ryhtynyt kunnan liikuntasihteeriksi. Hän sai eräänä yönä puhelun intohimoiselta urheilumieheltä Erkki Näykiltä, Kittilän kunnan oikeusavustajalta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä