Kittilän Palloseura kohtasi kaikkien aikojen ensimmäisessä Lapin maakunnassa pelatussa virallisessa käsipallo-ottelussa helsinkiläisen Ajaxin 18.10.1986. Kotijoukkueen maalissa pelasi Asko Jussila.
Kuva: Lapin kansan arkisto / H. Mertan
Elettiin kevättä 1986.
Pekka Eriksson oli muuttanut pari vuotta aiemmin Kittilään ja ryhtynyt kunnan liikuntasihteeriksi. Hän sai eräänä yönä puhelun intohimoiselta urheilumieheltä Erkki Näykiltä, Kittilän kunnan oikeusavustajalta.