"Kuinka onnekkaita olimmekaan päästessämme osalliseksi tuollaiseen?". Näin kysyy Liverpoolin ex-pelaajasuuruus Steven Gerrard seuran sivuilla muistellessaan voittoa vuoden 2005 jalkapallon Mestarien liigan finaalissa, jossa myös suomalaislegenda Sami Hyypiä juhli maanosan ykköskisan voittoa ainoan kerran urallaan.
Ottelu Istanbulin Atatürk-stadionilla pelattiin 15 vuotta sitten eli 25. toukokuuta 2005, ja historiankirjoihin se jäi elämään nimellä "Istanbulin ihme".