"Is­tan­bu­lin ih­mees­tä" 15 vuotta – Hyypiä muis­te­li us­ko­ma­ton­ta nousua mes­ta­rien mes­ta­rik­si

"Sinä iltana minä pystyin siihen, eikä sitä kukaan voi ottaa minulta pois."

Lontoo

"Kuinka onnekkaita olimmekaan päästessämme osalliseksi tuollaiseen?". Näin kysyy Liverpoolin ex-pelaajasuuruus Steven Gerrard seuran sivuilla muistellessaan voittoa vuoden 2005 jalkapallon Mestarien liigan finaalissa, jossa myös suomalaislegenda Sami Hyypiä juhli maanosan ykköskisan voittoa ainoan kerran urallaan.

Ottelu Istanbulin Atatürk-stadionilla pelattiin 15 vuotta sitten eli 25. toukokuuta 2005, ja historiankirjoihin se jäi elämään nimellä "Istanbulin ihme".

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä