Ikä­ih­mis­ten SM-ki­sat ke­rää­vät ko­ke­neet ampujat yhteen vii­kon­vaih­tees­sa Ro­va­nie­mel­lä

Veikko Ala-Kahrakuusi puolustaa järjestävän seuran värejä SM-kisoissa.
Veikko Ala-Kahrakuusi puolustaa järjestävän seuran värejä SM-kisoissa.
Kuva: Iiro Kerkelä/arkisto

Lapin Ampujien 70-vuotisjuhlavuosi huipentuu viikonvaihteessa ikäihmisten kiväärilajien SM-kilpailuihin. Toramon ampumaradalla ratkotaan SM-mitaleita kiväärin makuukisassa ja kolmiasentoisessa kisassa.

– Kivääriradalla nähdään kahden kilpailupäivän aikana iso joukko kokeneita ampujia. Kyseessä on välittömässä ilmapiirissä käytävä tapahtuma, jossa kaikki tuntevat toisensa.

– Toisaalta ollaan myös kilpailuhenkisiä ja kamppaillaan ankarasti mitaleista, itsekin tositoimissa oleva Lapin Ampujien puheenjohtaja Mika Tikkanen muotoilee.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä