Veikko Ala-Kahrakuusi puolustaa järjestävän seuran värejä SM-kisoissa.
Kuva: Iiro Kerkelä/arkisto
Lapin Ampujien 70-vuotisjuhlavuosi huipentuu viikonvaihteessa ikäihmisten kiväärilajien SM-kilpailuihin. Toramon ampumaradalla ratkotaan SM-mitaleita kiväärin makuukisassa ja kolmiasentoisessa kisassa.
– Kivääriradalla nähdään kahden kilpailupäivän aikana iso joukko kokeneita ampujia. Kyseessä on välittömässä ilmapiirissä käytävä tapahtuma, jossa kaikki tuntevat toisensa.
– Toisaalta ollaan myös kilpailuhenkisiä ja kamppaillaan ankarasti mitaleista, itsekin tositoimissa oleva Lapin Ampujien puheenjohtaja Mika Tikkanen muotoilee.